Subject: Käina kardiraja kasutamisest
From: "Maiken Lukas" <[email-masked]>
To: "Anna Palusalu" <[email-masked]>, "Marika Koppel Transpordiamet" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Tue, 1 Oct 2024 13:50:52 +0300

Tere,

Täname info ja tähelepaneku eest.

Tõe poolest, kardirajale ei ole väljastatud kasutusluba ning piirded ei
ole rajatud vastavalt väljastatud ehitusloa aluseks olnud projektile.

Teatama, et Hiiumaa Vallavalitsus on alustanud järelevalvemenetluse ning
peatanud ajutiselt kardiraja kasutamise.

Avalikkusele suunatud spordirajatis ja selle kasutamine peab olema ohutu.
Meie eesmärk on ohutuse tagamine ning sellega seoses nõuetekohaste piirete
rajamine operaatori poolt.

Hoiame Transpordiametit järelevalvemenetlusega ja edasiste sammudega
kursis ning täname koostöö eest.

Lugupidamisega,

Maiken Lukas

Hiiumaa Vallavalitsus

5191 7709

From: Anna Palusalu <[email-masked]>
Sent: Friday, September 13, 2024 3:34 PM
To: Hiiumaa Vallavalitsus <[email-masked]>
Cc: Marika Koppel Transpordiamet <[email-masked]>; Marek
Lind <[email-masked]>
Subject: Käina kardiraja kasutusluba

Tere

Kooskõlastasime Käina aleviku Spordi tn 8 (tunnus 20501:001:1405)
kardiraja ehitusloa eelnõu 01.06.2021 kirjaga nr 7.1-2/21/12973-2.
EHR järgi on ehitise seisundiks jätkuvalt „kavandatav“, kuigi tegemist on
valminud kardirajaga, mis on kasutajatele avatud.
https://www.kartdago.ee/kaina

EhS lisa 2 järgi tuleb „Avaliku kasutusega spordi- ja puhkerajatis, sh
mänguväljak“ taotleda ka kasutusluba. Seda EHR-is 13.09.2024 seisuga
väljastatud ei ole.

Transpordiameti kooskõlastatud ehitusloa ja selle juurde kuuluva projekti
järgi on kohustus rajada kardiraja äärde CIK-FIA nõuetele vastav piirdeaed
(h=2m). Piirdeaeda tänaseks rajatud ei ole.

Meile teadaolevalt juhtus lähipäevil intsident, kus kardiga sõideti rajalt
välja ja ka üle riigitee nr 83 Suuremõisa-Käina-Emmaste tee.

Palun kohalikul omavalitsusel algatada ehitise kasutusloata kasutamise
eest järelevalvemenetlus ning hoida Transpordiametit kursis. Kirjad palun
saata ka [email-masked].

Lugupidamisega
Anna Palusalu
peaspetsialist
planeerimise osakond
kooskõlastuse üksus
+372 5850 7716
Transpordiamet

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.